#1 2010-05-03 20:04:07

Kornel

Administrator

Zarejestrowany: 2010-05-03
Posty: 14
Punktów :   

Operation Flashpoint: Dragon Rising

Operation Flashpoint: Dragon Rising to oficjalna kontynuacja niezwykle popularnej gry Operation Flashpoint: Cold War Crisis z roku 2001. Sequel pozostaje wierny poprzednikowi i prezentuje sporo taktycznej akcji z jednoczesnym bardzo symulacyjnym i realistycznym podejściem.
W zależności od charakteru misji wcielamy się w dowódców kilku oddziałów biorących udział w operacji przeprowadzanej na niewielkiej wyspie Skira (Azja Wschodnia). Teren ten znajduje się w centrum geopolitycznej rozgrywki pomiędzy kilkoma mocarstwami ze względu na znajdujące się na nim złoża ropy naftowej. Kontrolowany przez Rosję staje się on jednak miejscem zbrojnego konfliktu za sprawą chińskiej inwazji. Naszym zadaniem są więc działania, mające na celu odbicie wyspy z rąk chińskiej armii.
Twórcy postawili sobie bardzo ambitne zadanie r11; ukazać jak najwierniej współczesne pole walki. Symulacyjny charakter został jednak należycie zbalansowany, aby zagwarantować widowiskowość i dynamikę. Większość elementów świata może ulec trwałemu zniszczeniu r11; dotyczy to zarówno budynków, jak i naszego wyposażenia, które może się zaciąć w środku walki. Siejąc zniszczenie trzeba jednak mieć na uwadze przyszłe zadania r11; zniszczone w trakcie jednej misji budynki pozostają w takim stanie do końca kampanii. Innym przykładem szczegółowości świata może być wygląd samych żołnierzy r11; różnią się od siebie znacznie, także insygniami na mundurze, dzięki czemu wprawione oko łatwo rozpozna rangę danej jednostki. Misje oferują sporą swobodę r11; otrzymujemy poszczególne zadania, jednak sposób ich wykonania zależy on naszej inwencji i zmysłu taktycznego.
Teren gry to 220 kilometrów kwadratowych, wygenerowane na podstawie zdjęć satelitarnych prawdziwej wyspy. Operation Flashpoint: Dragon Rising oferuje kilkadziesiąt maszyn bojowych (śmigłowce AH-1Z Super Cobra, czołgi M1A1 Abrams, wozy opancerzone LAV-25 etc.) oraz pokaźny zestaw broni ręcznej (około 70 rodzajów). Wszystko wykonane oczywiście z dużą dbałością o szczegóły i zachowaniem realizmu, także jeżeli chodzi o przygotowywanie broni do użytku r11; część uzbrojenia przed użyciem wymaga przecież uprzedniego złożenia zgodnie z instrukcją.
Oprawa graficzna charakteryzuje się dużą dbałością w wyświetlaniu różnych efektów atmosferycznych oraz odwzorowaniem pory dnia (na przykład o poranku Słońce mocno świeci nad horyzontem). Ponadto na mapie rozlokowane zostały budynki, do których można wejść i tym samym wykorzystać dodatkową osłonę przed ostrzałem wroga. Także wygląd żołnierzy został dopracowany, również pod względem sposobu poruszania się (za wzór posłużyli prawdziwi wojskowi, których ruchy przeniesione zostały za pomocą technologii motion capture).
Jeżeli chodzi o grę sieciową, to zaimplementowano trzy podstawowe opcje r11; Kooperację, Infiltrację oraz Annihilację. W trybie współpracy spotka się do 4 graczy, którzy wspólnie mogą zmierzyć się z komputerowym przeciwnikiem. Infiltracja & Annihilacja oferuje możliwość zabawy 32 osobom (16 przeciwko 16). W trakcie walk graczowi mogą pomagać maksymalnie 3 jednostki sterowane przez AI. Dodatkowo edycja na komputery osobiste została wzbogacona o edytor misji.

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.gamershell.pun.pl www.malaguti.pun.pl www.klan-es-el.pun.pl www.msaug.pun.pl www.kingdragons.pun.pl